vrijdag 18 maart 2011

Autonomy IDOL 7 weetje: Database Readonly

Vandaag heb ik een nieuwe Autonomy IDOL (7) omgeving opgezet op een nieuwe server bij een klant.

Na de verschillende stappen doorlopen te hebben zoals:

1. IDOL7 installeren
2. Configuratie van de oude server kopiëren
3. IDOL7 starten
4. Controleren of alles werkte

ben ik de export van de oude server gaan indexeren (http://localhost:9001/DREADD?filenaam.idx.gz).

Daarbij bleek dat de documenten uit de export files niet werden geindexeerd. In de content_index.log file stond:

18/03/2011 22:28:00 [1] Database (XXX) is readonly

Wat? Hoe kan dat nou? Ik had dat zeker niet geconfigureerd. Na wat onderzoek bleek dat de bestaande databases allemaal de instelling DatabaseReadOnly=TRUE hadden meegekregen. Dit heeft IDOL spontaan zelf toegevoegd.

Nadat ik dit had gewijzigd in DatabaseReadOnly=false en een restart van de AutonomyIDOLService kon ik de exportbestanden wel indexeren.

Waarschijnlijk heeft IDOL na het voor de eerste keer starten van de engine met een bestaande configuratie de databases aangemaakt én deze op readonly gezet.

Een weetje voor wanneer je een Autonomy IDOL instance naar een andere server gaat verplaatsen.

Geen opmerkingen: